Üdvözlés

Kedves idetévedt látogató! Ha ezt a blogot olvasod, akkor valószínűleg Te is érdeklődsz a játékfejlesztés iránt, vagy téged is elért a készülő Lovecrafti horror játékunk híre és szereted a rémtörténeteket. Nos, bármelyik is legyen igaz rád, remélem hasznosnak találod majd az itt leírtakat.

Bemutatkozás

Én nem mondanám magamat játékfejlesztőnek mivel nincs még befejezett játék a hátam mögött. Publikált játékom is csak azért van, mert három évvel ezelőtt a néhány főből álló csapatommal elhatároztuk, hogy a Dragona nevű, eredetileg koreai fejlesztésű, és egyébként ingyenesen játszható sokszereplős szerepjátékot (MMORPG) nem hagyjuk az örök feledés homályába veszni. Ez mind a mai napig működik és időnk egy jelentős részét ennek a játéknak a javítása, fejlesztése tölti ki. Emellett bevallom régóta szerettem volna belevágni egy saját fejlesztésű játékba is, így ez gyakori beszédtéma volt a csapatunk körében. Igaz, most erős túlzás a csapat kifejezés mivel egy ideje ketten a barátnőmmel - Viktóriával - alkotjuk a Flame Games magját. A Flame Games, mint vállalkozás, 2012. Január 16. óta létezik, mikor nehéz elhatározások után, feladva a biztos munkahelyemet belevetettem magam a játékipar - mint utólag kiderült - nem túl könnyű és legkevésbé sem stresszmentes világába.

Flame Games logo

A játékról

Nagyon is elképzelhető, hogy valamely roppant Hatalmak vagy Lények életben maradtak, még azokból a távoli időkből, amikor az értelem talán más formákban öltött testet, olyan formákban, amelyek eltűntek a világból az emberiség hajnala előtt, s amelyekről csupán a költészet és a mondák őriztek meg futó emlékképeket, isteneknek, szörnyeknek, mitikus lényeknek nevezve őket.

Howard Phillips Lovecraft

A játék ötletének alapját, Lovecraft rémtörténetei és a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth címet viselő, egyébként az Árnyék Innsmouth felett című HPL novella történéseit feldolgozó 2005-ben megjelent játék adta.

A játék neve még képlékeny, de egyelőre az Ezoteric Order of Dagon, vagyis magyarul a Dagon Ezoterikus Rendje címet viseli, ezzel nem titkoltan utalva a játék műfajára. A stílusát tekintve egy amolyan túlélő-horror FPS kategóriába sorolhatjuk (de nem a walking simulator fajtából). Talán felmerül a kérdés a tapasztaltabb játékfejlesztőkben, hogy FPS, Első játéknak?? Én úgy gondolom, hogy egy FPS-ben minden benne van amivel még több tapasztalatot gyűjthetünk és amivel egy magasabb szintre emelhetjük a játékfejlesztéssel kapcsolatos tudástárunkat.

Mi lesz a blogban?

A blogom célja alapvetően, hogy leírjam a készülő játékunk fázisait és a menet közben szerzett tapasztalataimat. Ez egyrészt segítség lehet másoknak is akik egy saját játék elkészítésén gondolkodnak, másrészt segítség magunknak is, hiszen látjuk, hogy mi az amin már túl vagyunk, merre tartunk és mi van még hátra a kész játékig.


A következő bejegyzésemben igyekszem röviden körbejárni a játékunk fejlesztéséhez használt és választott hardver és szoftverkörnyezetet. Addig is Dagon legyen veletek! :)