Eszközök és Motor

Ahogyan azt a korábbi bejegyzésemben írtam, most a Dagon fejlesztéséhez választott játékmotorról, valamint a rendelkezésre álló eszközeinkről fogok röviden írni.

A motor

Unreal Engine 4

A játékunk motorjául az Unreal Engine 4 -t választottuk. Ennek oka egyrészt, hogy ezt a fejlesztőkörnyezetet ismerjük leginkább, másrészt pedig (lehet, hogy kicsit elfogult vagyok) szerintem ez a legkorszerűbb és legdinamikusabban fejlődő játékmotor jelenleg a piacon. Ráadásul az NVIDIA-val közös fejlesztéseik még magasabb szintre emelik az egyébként sem alacsony színvonalú minőséget. Az UE4 -el készített játékot pedig optimalizálhatjuk PC-re vagy konzolra egyaránt.

Amikor a cél nem szentesíti az eszközt...

PC

Ha elakarod érni a célodat, mindegy milyen eszközzel teszed. Persze ez a közhely a mi esetünkben egyáltalán nem igaz, sőt a tapasztalataim szerint nagyon elveheti az ember kedvét a megfelelő eszközök hiánya.

Korábban volt egy irodánk, ahol 4 PC látta el a napi feladatokat, így van több munkára alkalmas gépünk is, de nemrég született egy új "Erőmű" ami kifejezetten a játékfejlesztéshez szükséges feladatok hatékony elvégzésére lett kialakítva, a teljesség igényével válogatott alkatrészekből, hogy ne a gépen múljon.. (CPU: Intel i7 6900K, VGA: GeForce GTX1080, RAM: 64GB DDR4, SSD: 2TB M.2/2.5")

Jelenleg a játék animációihoz tervbe van véve egy Perception Neuron MoCap (Motion Capture) rendszer beszerzése is, a gyorsabb munka és élethűbb animációk érdekében. Valójában már megpróbáltam beszerezni, de menet közben kiderült, hogy Magyarországra nem szállítják és ráadásul nem tartozunk a garancia programjuk támogatott országai közé sem. Így saját felelősségre egy ausztriai csomagközvetítő cégen keresztül fogom megrendelni a cuccot aztán jöhet a sűrű ima, hogy ne legyen vele semmi gondunk..

Ezen kívül, néhány évig hangtechnikával is foglalkoztam és volt egy mini házi-stúdióm, így ennek a korszaknak köszönhetően a játék audiovizuális megjelenítéséhez is adott minden eszköz és némi tapasztalat. (Stúdió monitor, külső Focusrite hangkártya, MiDi billentyűzet, stb.)


A következő bejegyzésemben a játék történetéről és koncepciójáról fogok írni, persze egyelőre csak nagy vonalakban mivel ez napról-napra változik, csiszolódik és átalakul még jelenleg.